gdzie są wtryski M57N

Książki Ysabell

Temat: [E46] nie odpali na mrozie... help!
" />Nie dolewa się benzyny do BMW, ja na klapce w E39 jeszcze w TDS mialem nawet napisane i rysunek ze nie miesza sie benzyny z dieslem, sa do tego specjalne preparaty. Teraz mam M57N CR i tez wiem ze sie nie robi tej mixtury. W starych dieslach ok ale w tych juz nie. Benzyna zle wplywa na wtryski a szczegolnie na CR ale w 136KM w E46 czy E39 tez nie polecam.
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=64380



Temat: [E65] bmw e65 m57n nie zapala
" />Witam.Problem polega na tym iz auto nie zapala silnik 3,0 m57n 2004 rok.Rozrusznik kreci a samochod nie chce zapalic nawet na starterze(na starterze cos sie odzywa nawet kopci z tlumika ale nie ma szans zalapac).Podpialem pod komputer i wyszlo(swieca zarowa cylinder 2,6 przerwa).Ale przeciez nawet jak 2 swiece nie chodza to powinien odpalic.Sciagnalem jedna rurke zasilajaca do wtrysku i nad moj podziw paliwo wogole nie lele( brak paliwa nalistwie wtryskowej).Sciagnalem przewody zasilajace paliwo( te na szybko zlaczkach) i paliwo leci strumieniem az w momencie zalalo cala butelke.Wnioskuje wiec ze paliwo dochodzi do pompy cr.Co robic....pomocy
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=79930


Temat: [E65] 730d podczas ruszania i zmiany biegów dymi
" />Witam,
E65 M57N 180 tys km.
Problem polega na puszczaniu czarnego dymu podczas ruszania i zmiany biegów...
Gdyby spalał olej to dymiło by na biało.
Turbo jest ok,
był olej z odmy przed turbiną wymieniłem separator (razem z obudową),
Wtryskiwacze sprawdzane 3 ok i 3 delikatnie poniżej normy (koleś powiedział że przez to nie powinno być dymu),
EGR umyty ale sprężyna strasznie mocno napiera i nie wiem czy podciśnienie daje rade go otworzyć.
Na komputerze 0 błędów.

Może ktoś ma jakiś pomysł jak to naprawić...
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=74564


Temat: [E46] 330d M57N odma - problem z wymianą
" />Witam Koledzy.
Mam problem. Poniewaz chciałem wymienić odme i nie wiem dlaczego w miejscu gdzie powinien byc filtr jest pusto?!
Uszczelki pasują ktore kupiłem z filtrem. Jest jeszcze obok takie jakby miejsce na ten filtr ale zeby zdjac ta obudowe trzeba wyciagac wtryski. Pomozcie bo nie wiem co jest grane?!
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=85459


Temat: 730d podczas ruszania i zmiany biegów dymi
Witam,
E65 M57N 180 tys km.
Problem polega na puszczaniu czarnego dymu podczas ruszania i czasami podczas zmiany biegów...
Gdyby spalał olej to dymiło by na biało.
Turbo jest ok (rozkręcone, wyczyszczone i wyważone),
był olej z odmy przed turbiną wymieniłem separator (razem z obudową),
Wtryskiwacze sprawdzane 3 ok i 3 delikatnie poniżej normy (koleś powiedział że przez to nie powinno być dymu),
EGR umyty ale sprężyna strasznie mocno napiera i nie wiem czy podciśnienie daje rade go otworzyć.
Na komputerze 0 błędów.


jeszcze jest koncepcja czy może kiedyś zostało zatankowane kiepskie paliwo i nadal w zbiorniku są jego resztki które tak się zachowują podczas ruszania.

Ale z drugiej strony dla mnie wygląda to na wtryskiwacze (tak jak by lały)
fakt jak by tak było to cały czas podczas przyśpieszania by dymił...
już sam nie wiem.


Może ktoś ma jakiś pomysł jak to naprawić...
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=128585


Temat: Zmiana silnika w E39 530D


1.Czy silnik o mocy 218 koni z e60 to nie jest przypadkiem ten sam co w e39 tylko ma inne oprogramowanie?


Różnica pomiędzy M57 w e39 i M57N w e60 polaga przede wszystkim na systemie zasilania.W e39 jest Common Rail pierwszej generacji a w e60 drugiej generacji, umożliwiając większe ciśnienie wtrysku i zwiększenie mocy.Najprawdopodobniej turbosprężarka też jest inna.

Przekładka silnika i skrzyni z e60 wiązałaby się ze zmianą kilku komputerów sterujących i zestrojeniem tego wszystkiego.
Dodatkowo nowe mocowania silnika i skrzyni oraz nowy wał napędowy.


Moim zdaniem nie ma to sensu, w tak naszpikowanym elektroniką aucie zgranie tego wszystkiego aby funkcjonowało bezproblemowo, zajęłoby mnóstwo czasu, pieniędzy i nerwów!
Lepszym rozwiązaniem bedzie podkręcenie obecnego silnika, dodatkowo można spróbować (jeśli to możliwe) w firmie zajmującej się profesjonalną regeneracją turbo
wzmocnić turbinę poprzez wymianę bebechów.A może dobiorą jakiś mocniejszy zamiennik? Potem jakiś fajny programik i może wynik ponad 250KM byłby osiągalny?

A poza tym jeżeli nie ograniczają Cię fundusze ,to zwróć sie do Alpiny albo ACSchnitzera lub Hamanna.
Możesz też sprzedać swoją e39 i poszukać jakiejś świeżej Alpiny D10 Biturbo 245KM
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=38587


Temat: silnik M57N vs M57
Witam,

Założyłem już podobny temat w dziale pytań i odpowiedzi wokół, jednak nie udało mi się uzyskać wszystkich informacji, więc, jako że interesują mnie te silniki wkładane do trójek, to zapytam jeszcze raz w tym dziale. Moderatorom obiecuję, że to już ostatni.

Więc: Zamierzam nabyć 330d z rocznika 2002-2004. Z tego co mi się udało zaobserwować, to w tym czasie montowano oba silniki (184 i 204 KM). Zastanawiam się, czym się one konstrukcyjnie różnią (z czego konkretnie ta różnica w mocy wynika)? Czy jest inna turbina, głowica czy cokolwiek innego, czy tylko program? Kolega Nurek napisał wcześniej, że jest inne ciśnienie wtrysku. Czy coś jeszcze?
Oczywiście wiadomo, że wolałbym mieć mocniejszą i nowszą wersję silnika, zastanawiam się tylko, czy różnica w chociażby eksploatacji czy awaryjności jest na tyle duża, że warto dołożyć te parę ojro i poszukać mocniejszego?
Czekam na info i Wasze opinie.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=68940


Temat: Pytania dotyczace roznic w mocy 3.0d

Sa to tylko roznice w oprogramowaniu.....

Niestety nie są to tylko różnice wynikające z oprogramowania.
Silniki 3.0d M57 o mocach 184 i 193 KM faktycznie różnią się tylko softem i posiadają Common Rail pierwszej generacji.
Silniki 3.0d M57N o mocach 218 i 231KM to nowszy Common Rail drugiej generacji o większym ciśnieniu wtrysku.
Co do chiptuningu Twojej wersji , to masz możliwośc wykrzesania mocy ok 210-224KM. Osobiście wybrałbym wariant pośredni, nie najmocniejszy i koniecznie sprawdzoną firmę typu VTG, VTech,Promotor, lub jeżeli Cię stać AC Schnitzer.Istotną sprawą jest skrzynia biegów manual czy automat? Jeżeli masz automat, to zastanów się kilka razy, gdyż ma bardzo mały zapas momentu obrotowego jaki moze przenieść ,więc szybko może powiedzieć, że ma dość współpracy.
Ja właśnie z tego powodu zrezygnowałem z poprawiania fabryki w mojej 530d.
Pamiętaj też o właściwej eksploatacji silnika i turbiny
Jeżeli zrobisz jakąś modyfikację ,koniecznie napisz na forum i podziel się wrażeniami.
Pozdrawiam
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=36046


Temat: 330D Czy warto, jaki silnik, wady, zalety ??

Ja dylematu odnośnie skrzyni raczej nie mam – mnie interesuje tylko i wyłącznie manual i oczywiście program. Myślę, że po programie wersja M57N 204KM dałaby mi frajdę na długo. Skoro 180 koni i 360Nm z 1,9 JTD dawał frajdę to ponad 260 koni i potężny moment z 3 litrowego diesla dawałby chyba dużo więcej radochy. Pytanie tylko i bolączka czy ewentualne awarie tej radochy by nie zepsuły ?
* Usuniesz klapki z kolektora i 1 problem mniej.
* Turbina - jak będziesz dbał i poprzedni właściciel/właściciele umiał/umieli się z nią obchodzić to nie powinna sprawiać problemów.
* Wtryskiwacze - dobre paliwo na sprawdzonych stacjach i j/w.
* Takie "duperele" jak termostat/tuleje wahaczy/elektrozawory EGR i turbiny/koło pasowe to drobniejsze sprawy;) , które mogą, choć nie muszą się "pojawić" podczas eksploatacji.

Osobiście nie bałbym się sprawdzonej 330d 204KM z przebiegiem powiedzmy ok.150kkm. Tym bardziej teraz, gdy wiem mniej więcej co sprawdzać i mam chociażby INPĘ.
Dobry olej, dobre filtry, serwis co max. 15kkm i auto powinno jeszcze długo posłużyć.
Tylko nie wierz w podane przebiegi chociażby samochód wyglądał jak nowy. Tzn podchodź z nich z dystansem.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=113325


Temat: 320d Co wybrać 136,czy 150km
Witam
320d .... m47
DDE3
słabe sprzęgło
słaby dwumas
awaryjna pompa vp44 (nie znasz dnia ani godziny) i nie unikniesz usterki zacierające się tłoczki albo od dawki paliwa albo od dynamicznego kąta wtrysku.
masa auta podobna do po lifcie a tarcze hamulcowe mniejsze.
stara technologia zasilania silnika w paliwo
turbina o małej wydajności
drogi wtrysk sterujący ......... lubi świrować
wieść niesie że pękają wały
wieczny problem z diagnostyką przepływomierza (po wymianie na nowy model.... starego nie produkują. Potrzeba załadowania nowego wsadu do ecu)
na bank o czymś zapomniałem

320d... m47n
DDE5 tak samo jak w 330d 204ps (łatwa diagnostyka)
sprzęgło 240mm takie jak w 330d
dwumas jak w 330d
pompa wysokiego .. nie spotkałem się nigdy z awarią , nie słyszałem o niej.
poprawiony układ hamulcowy
CR porządna technologia. Jeśli tankujesz "syf" owszem będą problemy ale to dotyczy wszystkich diesli na świecie. Na dobrym paliwie .....hm diagnozowałem auta z przebiegiem pod 400tyś a korekty były idealne.
Turbina z sporym zapasem...... wszyscy piszą padają w nich turbiny... Turbina sama od siebie nie pada. Można w połowie przypadków podziękować marnym warsztatom za niewłaściwą diagnozę i posłanie turbulum do regeneracja ....... gdy nie było potrzeby. Każdą turbinę można zabić i nie trzeba się specjalnie wysilać.
Przepływomierze solidne mało kiedy padają.
320d m47n cr 150ps to nic innego jak 330d bez dwóch cylindrów. (tłoki ,pierścienie ,czujniki cr, regulatory i wiele wiele innych gratów występuje na przemian w m57 i m57n)

Moim zdaniem nawet nie wypada porównywać tych dwóch jednostek........ dzieli je wielka przepaść technologiczna.

Co się psuje w 320d z motorkiem m47n ? To samo co pada w m 57 i m57n . Najczęściej NIC

Klapki są zmorą...... powodują zniszczenia , nie ma reguły kiedy któraś odfrunie.
Włożono je do nowszych silników ze względu na wymogi dotyczące normy emisji spalin.
M47n w 318 jedne miały seryjnie klapki inne nie
M57 autromaty miały klapki manuale nie.....

Po wywaleniu klapek nic się nie dzieje...... kompletnie nic. A konstruktorzy w BMW gdyby nie musieli sprostać normą emisji ,pewnie nie zdecydowali by się na to niebezpieczne rozwiązanie.
Palców u rąk brakuje.... przeorałem dziesiątki kolektorów wycinając klapki.
Nie słyszałem aby ich brak komuś zaszkodził.

Nie urażając kolegów śmigających 320d m47 ..... Bo widziałem wiele doinwestowanych fur i wiele dziwnych problemów. Nigdy nie kupił bym tej opcji.
Wszystkim użytkownikom m47 życzę długiej bezawaryjnej jazdy.
Użytkownikom m47n nie muszę tego życzyć bo tak właśnie jest. (bezawaryjnie zazwyczaj)

Pozdrawiam Krzysiek
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=136003


Temat: M57 vs. M57N
M57N ma inne ciśnienie wtrysku na CR, wyższe, od M57. To jest CR wyższej generacji od 184-konnej wersji.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=68620


Temat: [e46] Wtryski - Mini-vademecum - silniki M47N i M57N
" />Przeszedłem to wszystko krok po kroku i chciałem się podzielić informacjami z resztą użytkowników.
Warto się zapoznać, gdyż wcześniej czy później to samo czeka każdego użytkownika M47N i M57N.

Objawy, które mogą sugerować problemy z wtryskami:
-dymienie przy zapalaniu zimnego silnika (sino-błękitny bąk) ustaje po pewnej chwili – podobny efekt do niesprawnych świec żarowych lub niesprawnego ich modułu,
-cykanie w trakcie pracy silnika – u mnie objawiało się po dodaniu gazu na zimnym silniku- odgłos przypominający pracę starego mercedesowskiego silnika z W123/W124 lub wręcz stukanie panewki itp.
-po zapaleniu nierówne obroty biegu jałowego (przy bardziej zużytych wtryskach występuje nawet na ciepłym silniku)
-ropa na powierzchni silnika w okolicach wtrysku
-po gwałtownym przyspieszeniu duża czarna chmura z wydechu (większa niż normalnie)
-szarpanie silnikiem przy ruszaniu- przypominające objaw padniętego przegubu elastycznego wału lub koła dwumasowego
-zwiększone zużycie paliwa
-delikatne niedogrzewanie silnika (o kilka stopni Celsjusza- widać dopiero w teście zegarów 7.1) przy sprawnych termostatach (sprawnym termostacie)

Przebieg (o ile macie co do niego pewność) w wielkości około 180 tys. Km nawet na dobrym paliwie i bez powyższych oznak sugeruje przynajmniej pochylenie się z troską nad losem naszych wtryskiwaczy. Niestety- taka jest prawda, że to w większości przypadków ostatni dzwonek aby coś zrobić z wtryskami, gdyż jeżeli nic się z nimi nie dzieje to przejadą one zapewne kilka-kilkanaście tys. Km więcej, ale potem odmówią zupełnie posłuszeństwa i nie będą się nadawały do regeneracji więc będziemy zmuszeni kupić komplet nowych wtrysków (4x 1630zł w ASO).

Sprawdzanie wtryskiwaczy (metody):
Tzw. test przelewowy wtrysków- nie wymaga demontażu wtrysków. Nie jest też 100% miarodajny.
Najlepszym jednak sposobem na ocenę stanu wtryskiwaczy jest ich demontaż i sprawdzenie w odpowiedniej maszynie, która bada ich szczelność przez 120s pod ciśnieniem 170 MPa oraz kilka innych parametrów jak np. ilość dawki wstępnej.

Jeśli zdemontowaliśmy wtryskiwacze to warto od razu przeprowadzić ich regenerację polegającą na wymianie końcówki wtryskiwacza i (iglicy ją zamykającej). W M47N i M57N wtryskiwacze są Boscha i zregenerować można je tylko w zakresie istniejących do nich części zamiennych tj. końcówek wtryskiwacza oraz jego uszczelnienia.
Wtryskiwacz, w którym uszkodzona (zużyta) jest inna część niż końcówka wtryskiwacza jest w zasadzie złomem- wymaga wymiany.

Należy pamiętać, że generalnie regeneracja wtryskiwaczy common rail to loteria (niezależnie od tego co będą Wam mówić) – nie każdy wtryskiwacz nawet po regeneracji – o ile się na taką nadawał oczywiście, będzie po przebadaniu spełniał wymagane wartości (tzn. takie jakie są wymagane od danego typu wtryskiwacza). Jeśli takowych nie spełnia konieczna jest jego wymiana na nowy. Innymi słowy dobra regeneracja to nie tylko wymiana końcówki wtryskiwacza lecz także sprawdzenie po tej wymianie jego parametrów na specjalnej maszynie. Wtryskiwacz jest to urządzenie bardzo delikatne i precyzyjne, bo podczas tzw. suwu pracy tłoka potrafi kilka razy wtrysnąć zadaną dawkę paliwa- mowa tu o setnych jeśli nie o tysięcznych częściach sekundy oraz ml paliwa. Toteż nawet niewielkie odchylenia powodują, iż nasz silnik nie będzie na takim wtryskiwaczu pracował poprawnie, mimo że końcówka wtrysku została wymieniona.

Przy ponownym montażu wtryskiwaczy konieczna jest specjalna pasta, która smarujemy wtryskiwacze, aby w przyszłości można je było wyciągnąć z głowicy. Ponadto wymienia się miedziane podkładki – ZAWSZE po każdym wyciągnięciu wtrysku.

Czy regenerować wtryskiwacze- moim zdaniem zdecydowanie tak- koszt takiej operacji wraz z końcówką wtryskiwacza (200-250zł) oraz sprawdzeniem parametrów w serwisie BOSCH to ok. 500zł. Dla 4 szt. wtryskiwaczy daje to sumę ok. 2000zł. Za cały komplet nowych wtryskiwaczy musielibyśmy dać (cena w ASO 1630zł za sztukę) 6520zł dla silnika M47N oraz 9780zł dla silnika M57N.

Pamiętajcie im dłużej jeździcie na starych wtryskiwaczach tym mniejsza szansa ze wszystkie uda się zregenerować a tym samym będzie drożej, bo trzeba będzie kupować nowe.
Więc jeśli macie ‟nabite” na waszych wtryskach ok. 180 tys. to naprawdę warto pochylić się nad nimi. Wcześniej czy później robota przy nich nas nie minie.
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=66399