gdzie jest czujnik temperatury Audi 100

Książki Ysabell

Temat: Golf IV 1.9TDI 110KM 2001r. Opinie ?
Wypowiadam się jako posiadacz Golfa IV TDI ASV (110KM), rocznik 2000, przebieg 340 tys, kupiony w Polsce, serwisowany w ASO do 320 tyś. Nim stałem się jego właścicielem jeździło u brata w firmie - więc jak to w firmie jeden z kolegów jeżdżąc nim nie przekraczał nim 110km/h a inny kolega wbijał wtedy dopiero 4kę...
Wątpię, abyś znalazł 9letnie auto w którym nic się nie psuje, bo i nowe się psują czasem.
Ja w swoim autku odkąd rok temu przestało być serwisowane przez firmę w ASO musiałem wymienić czujnik temperatury płynu chłodniczego (ok 40zł), czujnik położenia pedału hamulca (32zł), olej i filtry. To wszystko. Do zrobienia mam silnik wycieraczki tylnej - standardowa przypadłość golfów - tutaj koszty będą większe, no chyba że uda się tak jak forum.vwgolf.pl opisane.
Kultura pracy - jak przystało na TDI-na zimno suchy klekot, później jest trochę lepiej; ale ojcowa laguna 19 TD jeszcze bardziej trzęsie, a nawet nie będę porównywał do 2.5 TDI VW/AUDI. Oczywiście że common rail będzie chodził nieco grzeczniej. Ale mi to nie przeszkadza.
Bo jakie inne auto wyprzedza tak na 3, 4 i 5 biegu, a w trasie, nawet gdy przekraczasz 150km/h gdy się da, spali Ci wtedy 6 l/100km? A gdy trasę robisz spokojnie z żoną i dzieckiem wypije 5 litrów? Nawet w warszawskich korkach nie spala mi więcej jak 6l...
Oczywiście, możesz sobie kupić Hondę Accord w turbodieslu, ale za 2x tyle kasy...

Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=438543



Temat: Problem z układem wtryskowym - Audi A100 91rok
Dane samochodu: A100 ze stycznia 91 Model 100 2.0 E (taki z 5-cio cylindrowym silnikiem)
Objawy:
1. zbyt wysokie CO (przekroczenie o ok. 80%)
2. falowanie obrotów po nagrzaniu silnika - mechanik wymienił czujnik temperatury i ma to podobno ustąpić, ale coś mi się wydaje, że nie bardzo ustąpiło (ponieważ naprawa była dzisiaj więc nie bardzo miałem okazję zweryfikować) - falowanie obrotów ustaje po zdjęciu jednego (dowolnego z dwóch) wężyka o średnicy wewnętrznej ok. 2 mm ale za to silnik kręci się wtedy ok 2000 obr/min. na "luzie"
3. Ponieważ problemy te miały być związane z "mieszaczem paliwa z powietrzem" został on wymieniony na inny (nie nowy) ale nie ma żadnej różnicy.
O rozwiązania problemów z CO zależy czy stanę się Audi-maniakiem. Jeżeli go nie rozwiążę samochód nie przejdzie badań rejestracyjnych.
4. Ponadto jest problem z układem rozruchowym odpowiedzialnym za podawanie paliwa w chwili rozruchu. Prawdopodobnie nie wyłącza się i paliwo zalewa silnik. Tymczasowo problem rozwiązałem odłączając od niego wtyczkę i generalnie mi to nie przeszkadza ponieważ samochód pali zarówno gdy jest mróz (sprawdzone do - 15) jak i gdy jest ciepło.

Pozdrawiam
Źródło: audimania.eu/forum/viewtopic.php?t=8421


Temat: Co to jest??? Audi 100 c3
Witam dziś szperałem troszkę pod autem i znalazłem coś takiego (foto)


Czy to jest rozwalony czujnik temperatury oleju?????
W/g mnie to by się zgadzało bo zegar nie wskazuje temperatury oleju w silniku
I przeglądałem aukcje na Allegro i całkiem to jest zbliżone do tego co tam oferują
Na aukcjach znalazłem dwa rodzaje jeden styk biały 0-180 stopni i jeden styk niebieski 0-180 stopni jaka to jest różnica poza kolorem???
Źródło: audimania.eu/forum/viewtopic.php?t=10028


Temat: przekażnik swiec żarowych Audi 100 2,4D
Kupiłem samochód do którego ktoś zainstalował guzik do podgrzewania świec żarowych z pralki typu Frania . Kontrolka świec po przekręceniu stacyjki zapala się na czas uzależniony od temperatury a więc wydaje mi się, że czujnik temeratury reaguje na temperature silnika, błąd moze tkwic w przakżniku, który niestety nie wiem gdzie się znajduje, gdyz nie podaje prądu na świece.
Źródło: audimania.eu/forum/viewtopic.php?t=3805


Temat: Autocheck do C4/A6 AEL ktos pomoze ?
W Twoim przypadku musisz wymienić całe zegary na nowe ponieważ masz już ten nowszy typ, czyli z przebiegiem km wyświetlanym na LCD. W starszej wersji z mechanicznym kilometromierzem można dostawić moduł BC i AC bez wymieniania całości tak jak w C3 i to też nie do końca, ponieważ jest też różnica w laminacie. Koszt zegarów do A6, to jakieś 300zł+ 100 za manetkę do wycieraczek ze sterowaniem na BC Dodatkowo dochodzi jeszcze tylni moduł kontrolny dla świateł stop i postojowych, moduł świateł mijania, czujnik temperatury oleju i czujnik poziomu płynu spryskiwaczy.Oczywiście bez tych czujników AC też działa i wyświetla tylko kilka usterek takich jak: ciśnienie oleju, za niskie lub za wysokie ładowanie,wytarte klocki hamulcowe, poziom płynu hamulcowego i dodatkowo jeżeli masz oryginalne radio Audi to AC wyświetla też częstotliwość FM w MHz. Krótko mówiąc (pisząc) WARTO i polecam taki bajerek
Źródło: audimania.eu/forum/viewtopic.php?t=2597


Temat: audi a4 b6 2.0 SE
nie wiem jeszcze . dowiem się w poniedziałek i wszystko napisze . wczoraj jechałem autostradą z mniej więcej stałą prędkościa około 100 -120kmh i spała mi temperatura do 60-70 stopni . czy to wadliwy termostat czy faktycznie jakiś czujnik jak wyżej. jeszcze jedno autko rozpedziłem do 200 kmh ale ford mondeo który miałem wczesniej przyspieszał duzo lepiej (mondeo 2.0 tdci 115 ps,240tys przebieg, audi 130 ps 105tys przebieg) . pozdr
Źródło: audimania.eu/forum/viewtopic.php?t=10118


Temat: Dlugi licznik
po pierwsze musisz mieć zegary od silnika benzynowego - obrotomierz do 8000 (nawet nie wiem czy w Dieslach była opcja z szerokimi zegarami),

po drugie szukaj zegarów od Audi 100/200 C3, nie daj sobie wmówić że podpasują ci zegary od C4 czy V8, są podobne ale nie pasują,

po trzecie zegary z silników 2.0; 2.2; 2.2T, 2.3 (wszystkie 5 cylindrowe) nie będzie problemów z przekłamaniami obrotomierza, zresztą w 1.8 (4 cylindry) raczej nie było szerokich zegarów, a jeśli były to bardzo rzadko.

po czwarte czujników na 99% nie masz, a będziesz potrzebował czujnika ciśnienia oleju, i temperatury oleju, zajrzyj najpierw do ETKI a później pod maskę zobacz czy masz te czujniki
Źródło: audimania.eu/forum/viewtopic.php?t=1033


Temat: co gdzie jak? (new uzytkownik)
WITAM POSIADAM AUDI 80 1,9TD Z 1994,MAM PYTANIE JAKĄ TEMPERATURE SILNIKA POWINO MIEĆ TE AUTO.UMNIE POKAZUJE 100 --105C ALE PŁYN NIE WRZE CZY JEST TO NORMALNE?CZUJNIK JUŻ WYMIENIŁEM .JAKIE MACIE PROPOZYCJE POZDRAWIAM NOWY URZYTKOWNIK BOJO 2003.A JESZCZE JEDNO JAKIE SĄ WASZE OPINIE O AUDI 1,9TDI WARTO JE KUPIĆ?
Źródło: audimania.eu/forum/viewtopic.php?t=2172


Temat: co gdzie jak? (new uzytkownik)

WITAM POSIADAM AUDI 80 1,9TD Z 1994,MAM PYTANIE JAKĄ TEMPERATURE SILNIKA POWINO MIEĆ TE AUTO.UMNIE POKAZUJE 100 --105C ALE PŁYN NIE WRZE CZY JEST TO NORMALNE?CZUJNIK JUŻ WYMIENIŁEM .JAKIE MACIE PROPOZYCJE POZDRAWIAM NOWY URZYTKOWNIK BOJO 2003.A JESZCZE JEDNO JAKIE SĄ WASZE OPINIE O AUDI 1,9TDI WARTO JE KUPIĆ?

co do pierwszego to radze wymienić jeszcze termostat może. A co do ADI 1,9 TDI to jaki model konkretnie ??

PS. Zalogój się
Źródło: audimania.eu/forum/viewtopic.php?t=2172


Temat: CZUJNIKI OD DODATKOWYCH ZEGARÓW

witam koledzy gdzie w audi w silniku 2,3 znajduja się czujniki od dodatkowych zegarow cisnienia i temperatury oleju oraz ładowania za wszelka pomoc bede bardzo wdzieczny
Czujnik ciśnienia dla dodatkowych zegarów z dwoma stykami wkręcany jest w miejsce starego czujnika z jednym stykiem. Czujnik temperatury wkręcany jest przy dolnym kole pasowym w miejsce zaślepki.
Zobacz w tym linku na przykładzie Audi 100 2,3.
http://www.audi100-himmel.de/zusatz/
pzdr
Źródło: audimania.eu/forum/viewtopic.php?t=8092


Temat: Witam
Pozdrawiam wszystkich użytkowników Audi.
Mam na imię Rysiek.
Moja Audi-ania jest raczej przypadkowa.
A100 kupiona została do wożenia mnie i kolegów do pracy.
Funkcję tę wypełnia raczej niechętnie spalając duże ilości paliwa i zatruwając atmosferę nadmierną ilością CO (nie wiem czy jednocześnie przyczynia się do globalnego oci(e)plenia no bo to w końcu nie CO2). Choć pozatym jest samochodem wygodnym.
I właśnie troska o środowisko słoniła mnie do zapisania się do Fan Klubu Audi.
Może ktoś z Was potrafi mi pomóc.
Dane samochodu: A100 ze stycznia 91 Model 100 2.0 E (taki z 5-cio cylindrowym silnikiem)
Objawy:
1. zbyt wysokie CO (przekroczenie o ok. 80%)
2. falowanie obrotów po nagrzaniu silnika - mechanik wymienił czujnik temperatury i ma to podobno ustąpić, ale coś mi się wydaje, że nie bardzo ustąpiło (ponieważ naprawa była dzisiaj więc nie bardzo miałem okazję zweryfikować) - falowanie obrotów ustaje po zdjęciu jednego (dowolnego z dwóch) wężyka o średnicy wewnętrznej ok. 2 mm ale za to silnik kręci się wtedy ok 2000 obr/min.
3. Ponieważ problemy te miały być związane z "mieszaczem paliwa z powietrzem" został on wymieniony na inny (nie nowy) ale nie ma żadnej różnicy.
O rozwiązania problemów z CO zależy czy stanę się Audi-maniakiem. Jeżeli go nie rozwiążę samochód nie przejdzie badań rejestracyjnych.



Pozdrawiam
Źródło: audimania.eu/forum/viewtopic.php?t=8420


Temat: przegrzewanie silnika v8

Mam problem z przegrzewaniem się silnika a konkretnie z wentylatorem elektrycznym przy chłodnicy który nie załącza się.Temperatura płynu latem dochodzi do 130C i spada dopiero po załączeniu klimatyzacji.Po zdjęciu wtyczki z czujnika w chłodnicy i zwarciu w niej pinów wentylator nie załacza się,natomiast po zdjęciu wtyczki z czujnika temperatury w silniku przy wężu wodnym wskażnik od razu wskazuje temperaturę 110C i załącza sie wentylator chłodnicy.Gdzie mam szukać przyczyny takiego zachowania się wentylatora i wskażnika temperatury i jak to naprawić?
V8, to prawie jak nie Audi. Ten model oparty jest na częściach Audi, ale rozwiązania są inne. Wentylatorem silnika steruje licznik. Do sprawdzenia masz czujniki temperatury, przekaźniki, opornicę, wiązkę elektryczną i zegary. Zacząłbym od przekaźników i czujników temperatury.
130°C dla V8 to katastrofa. Są to dobre silniki, nawet bardzo dobre, ale jak pracują we właściwych warunkach. W najgorszej sytuacji możesz założyć trzeci czujnik na około 100°C i podłączyć go pod przekaźnik wolnych obrotów wentylatora.
pzdr
Źródło: audi-tech.yum.pl/viewtopic.php?t=1709


Temat: Czujnik temperatury cieczy chłodzącej Audi A6
Dzisiaj podłączyłem Audi pod kompa i sprawa wygląda tak. Po włączeniu silnika wskazówka od temp wody staje od razu na 70st, VAG pokazuje 30-40 na słońcu, czyli mniej więcej w normie. Po rozpoczęciu jazdy temperatura na VAGu spada do 10 st. Potem wraca na 40st i zaczyna lekko spadac w czasie jazdy, po czym w końcu dochodzi do 66,7st i nie chce iśc nic do góry. Wskaźnik pokazuje 90 st, a czasem dochodzi do 100st. Oba czujniki padły?
Źródło: forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=5002


Temat: 2,5TDI (AEL) bardzo ciężko odpala jak zimny
Witam.
Silnik jak w tytule 2,5tdi 140KM AEL z samochodu Audi A6 C4 bardzo cięzko pali.
Opisywałem już temat w innym wątku, ale nie otrzymałem rozwiązania, więc postanowiłem napisać ponownie.
Trochę o problemie: Po nocy muszę kręcić z 20sekund, aż zapali, po zapaleniu autko "puszcza" białą chmurę z rury. Po jeździe pali dobrze i potem im dłużej stoi tym dłużej trzeba kręcić:/
Sprawdzone zostały i są w 100% dobre:
-czujnik temperatury płynu
-kąt wtrysku
-akumulator i rozrusznik
-paliwa nie cofa
-na Vagu brak błędów
Autko pali nie dużo, w trybie mieszanym 7-8l, prawie wcale nie kopci (czasami trochę na zimnym, ale to chyba para wodna).
Co to może być?
Źródło: forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=4746


Temat: Mam duzy problem
Witam wszystkich

Jak widać jestem tutaj nowy ale jak Wy mam zamiłowanie do Audi. Szkoda że trafiłem tu z takiego powodu jakim jest awaria mojej świeżo zakupionej Audi A4 chciałbym prosić Was o rady może już spotkaliście się z takimi objawami. Wiec do rzeczy po owy samochód pojechałem do Niemczech wszystko było ok silniczek cykał prawidłowo bez żadnych zarzutów wiec kopiłem go przejechaliśmy około 100 km nic się nie działo ale kolejnego dnia zaczął się koszmar ujechałem zaledwie 30 km i pojawił się pierwszy problem wzrosła temperatura do 120°C i za chwile zmalała do 90°C ta sytuacja pojawiła się wielokrotnie aż do tego stopnia ze temp pozostała na 120°C nie wiedziałem co zrobić pod maska nigdzie nie było widać pary waz od chłodnicy był miękki nie nabrzmiały i niezbyt garacy wiec pomyślałem ze to może czujnik. Poczekałem chwile nic nie pomogło, coś mnie natchnęło i puklem w zegary a dokładnie w wskaźnik od temp momentalnie temp spadła do 90°C. po tym zdarzeniu wiedziałem ze to nie przegrzanie lecz jakiś dziwny błąd ale moje problemy z Audi się nie skończyły po wyjeździe na autostradę otrzymywaliśmy stała prędkość 150 km/h nagle prędkościomierz zwariował dosłownie z prędkości 150 km/h spadł na 0 potem powrócił na 150 km/h i tak powtórzyła się ta sytuacja kilkakrotnie lekko się zaniepokoiłem bo do domu mieliśmy około 1000 km. Udało się dojechaliśmy cali i zdrowi ale właśnie ale znowu kolejny problem tym razem wyskoczył błąd (!) zapaliła się kontrolka od ABS i ESP silnik zaczął dziwnie pracować jakby nie palił na jeden gar mam obawy ze stało się coś co będzie mnie sporo kosztowało a chciałbym tego uniknąć jeśli ktoś z Was miał do czynienia z takimi sytuacjami to proszę o odpowiedź co to może być (

Dzięki wielki Artur
Źródło: audimania.eu/forum/viewtopic.php?t=6816


Temat: schemat instalacji do 100 c4
Czy ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej do audi 100 c4 i czy wiecie może gdzie mieści się czujnik temperatury oleju w silniku 2.3.
Źródło: audimania.eu/forum/viewtopic.php?t=6635


Temat: schemat instalacji do 100 c4

Czy ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej do audi 100 c4 i czy wiecie może gdzie mieści się czujnik temperatury oleju w silniku 2.3.
Czego dokładnie szukasz?
Źródło: audimania.eu/forum/viewtopic.php?t=6635


Temat: schemat wtyczka licznik audi c3 i c4
Witam
znalazlem w internetcie w starej licznika trapez audi 100 c3 :
rozmieszczenie połaczeń we wtyczce 12 stykowej (na prawej stronie w plytcie glownej licznika):
od na dole numer 1 do 12 na gorze.
1- plus wskaznika oszczednej jazdy, wskaznika temperatury cieszy chłodzacej.
2- minus lampki kontrolnej nr 3 (wskaznik zbyt niskiej temperatury cieszy chlodzącej)
3- podlaczone z 10
4- minus lampki kontrolnej nr 4 (hamulec pomocniczy)
5- minus lampki kontrolnej nr 5 (ladowania akumulatoratrolnej nr)
6- minus lampki kontrolnej nr 6 (cisnienie oleju)
7- plus lampki kontrolnej nr 7 (kierukowskazy przyczepy)
8- minusk wskaznika rodzaju pracy
9- minus lampki sygnalizacyjnej nr 17 (zbyt wysokiej temperatury cieczy chlodzacej)
10- minus lampki sygnalizacyjnej nr 16 (hamulce)
11- wolne
12- w silnikach benzynowych : podlaczone zacisku 1 obrotomierz. w silnikach wysokopreznych: podlaczone zacisku "w" obrotomierza (do alternatora)


Rozmieszczenie połaczen we wtyczce 14-stykowej ( na lewej stronie w plytcie glownej)
od gory nr1 do 14 na dole...
1- plus zegara (cyfrowego/analogowego)
2- minus zegara analogowego, lampek kontrolnych nr 8/9/10/11/12
3- plus lampki kontrolnej nr 8 (swiatla awaryjne)
4- plus lampki kontrolnej nr 8 (swiatla drogowe)
5- plus lampki kontrolnej nr10 (tylne swiatlo przecimglowe)
6- plus lampki kontrolnej nr 11 (ogrzewana szyba tylna)
7- plus lampki kontrolnej nr 12 (ogrzewane siedzenie)
8- minus lampki kontrolnej nr 13 (kierunkowskazy)
9- minus lampki kontrolnej nr 14 (podgrzewanie silnika wysokopreznego)
10- plus lampki kontrolnej nr 2/3/4/5/6 i ogólne zasilanie
11- minus oswietlenia wskazników i regulatora oswietlenia tablicy rozdzielczej
12- plus regulatora oswietlenia tablicy rozdzielczej
13- minus lampki kontrolnej nr 2 (zapiecie pasow bezpieczenstwa)
14- minus czujnika poziomu paliwa

To wszystko tego znalazlem. Tylko niestety nie mam schematu do licznika audi c4.
Potrzebujem schematy takiej rozmieszczenie polaczen we wtyczce do licznika c4 z 7 zegarami.
Dziekuje z gory. pozdrawiam serdecznie
Źródło: audimania.eu/forum/viewtopic.php?t=8354